4 handige tips voor jou webshop
4 handige tips voor jou webshop!
Wil je een webshop beginnen maar weet je niet zo goed waar je moet beginnen?Hier zijn 4 handige tips voor jou webshop!
Een SSL certificaat
Bij een webshop is het erg belangrijk om een SSL certificaat aan te schaffen.Met een SSL certificaat bescherm je niet alleen de gegevens van jou en klant,Het is ook nog eens goed voor je google ranking dit betekend dat je hoger in de google resultaten komt te staan! Ook gaat het met de nieuwe privacy wet een verplichting worden om een SSL certificaat actief te hebben. Bij MijnWebShopPartner.nl heb je standaard een SSL certificaat erbij zodat je hier geen omkijken naar hebt.
Backup
Of je nou een website of een webshop hebt, gegevens back-uppen is belangrijk.Mocht het nou een keer fout gaan dan heb je altijd de website veilig.Om dit zo goed mogelijk te doen dien je dagelijks een backup te maken, dit kan een tijd rovend proces zijn.Bij MijnWebShopPartner.nl begrijpen wij dat niet iedereen die tijd heeft.Daarom worden er bij ons automatische backups gemaakt, dit bespaart kostbare tijd en zo heb je meer tijd om je te focussen op jou webshop!
Reviews zijn goed, ook negatieve
Als, jou webhop een beginnende webshop is dan is het belangrijk dat je reviews krijgt.Reviews zijn namenlijk heel erg belangrijk om vertrouwen op te wekken bij je klanten.Social media kan hierbij een grote rol spelen, met social media is het namenlijk makkelijker om contact te krijgen met jou klanten.Het komt natuurlijk ook wel eens voor dat je een negatieve review krijgt, dit is uiteraard vervelend.Als dit voorkomt blijf dan vooral rustig en neem dan contact op met de klant, blijf hierbij altijd vriendelijk en behulpzaam, zo kan een negatieve review een positieve review worden.
Doelgroepen
Je doelgroep bepalen is uiteraard ook belangrijk, je kan hierbij een persona maken van jou klanten.Hierbij kun je nalopen wat voor producten je verkoopt, wie je producten willen kopen, wat voor problemen lost het product op?Social media heeft hier ook een rol in, onderzoek je klanten, wat voor mensen zijn het, wat vind je gemiddelde klant leuk?Op basis van dit soort vragen kun je beter inleven op de situatie's van klanten.Hierdoor kun je jou klanten beter begrijpen en inleven in zijn of haar situatie. Dit is goed voor persoonlijk contact met jouw klanten, dit verhoogt de kans op aanbeveling in hun kringen.