Hoe stel ik de SPAM filter in?
Je logt in op webmail en gaat naar de instellingen (tandwiel) en drukt op Filter op inhoud -> Nieuw om een nieuwe regel aan te maken.Bij het aanmaken van een nieuwe SPAM regel moet je eerst een conditie instellen, dit is waar het op gebaseerd wordt. Als je alleen de SPAM HIGH bijvoorbeeld wilt laten verplaatsen dan kan je het volgende exact overnemen, de rest is na te gaan of dit van toepassing is.
Met de nieuwe regel voeg je een actie toe. In deze actie bepaal je wat er precies moet gebeuren met een email bericht wat als SPAM wordt gezien. We raden altijd aan om berichten die als SPAM worden gemarkeerd te verplaatsen in plaats van te verwijderen. Kijk even in de acties wat voor jou het beste past.
Als laatste sla je de regel op en daarna wordt je niet meer lastig gevallen door berichten die je zelf markeert als SPAM of standaard gemarkeerd worden.
Wanneer je hier nog meer acties aan toe wilt voegen of verder je inbox personaliseren dan kan dit ook verder in deze instellingen ingesteld worden.
Optioneel
Sinds de update van Smartermail is het niet meer noodzakelijk om zelf de SPAM filter acties te overschrijven, we raden dit zelfs af om zelf in te stellen. En we leveren hier geen ondersteuning meer voor. De SPAM filter is nu dusdanig ingesteld dat het vrijwel alles afvangt.
Deze SPAM Filter acties zijn op de volgende link in te stellen wanneer je dit wilt beheren:
Rechts bij vertrouwde afzenders kan je domeinen en email adressen toevoegen wanneer die foutief gemarkeerd worden.