Puntensysteem voor uw Webshop
Dit artikel legt uit hoe het spaarprogramma werkt voor je webshop, dit is een module die ervoor zorgt dat je bestaande klanten een kortingsbedrag/punten kunnen opbouwen.
Als dit ingesteld staat kan je je klanten dus een extra incentive/korting geven.
Het is op de volgende manier in te stellen, je gaat in het menu naar de kortingspagina.
Hierna druk je op het tablad Spaarprogramma:
Je hebt hier de optie om de module actief te maken op je website en de bedragen in te stellen.
Het werkt als volgt:
1: Aantal euro waarbij punten worden toegekend
Wanneer een klant een aankoop maakt binnen je webshop bepaald deze instelling vanaf welk bedrag de klant punten krijgt. Dus als voorbeeld, klant Paul besteld voor 100 euro.
We hebben het aantal euro per 5 punten gezet op 20.
Paul heeft dus recht op 5 keer 5 punten. Hiervoor gaan we naar 2.
2: Aantal punten dat word toegekend
Paul heeft net voor 100 euro gekocht de punten die hij krijgt staat op 5, Paul krijgt dus 5 X 5 aantal punten. 25 punten heeft Paul aan het einde van de bestelling.
3: Waarde van punten in euro's
Nu komen we bij de waarde van de punten dit staat nu ingesteld in dit voorbeeld op 0.50 euro.
4: Punten toepassen vanaf bedrag in euro's
Als je dit op 0 zet dan kan dit op elk moment worden toegepast.
Dit is de instelling waar het gelimiteerd word, hier is een grens aan te geven waar de punten op uitgegeven kunnen worden.
Je kan hier dus een minimaal bedrag van 50 euro invoeren(of hoger/lager) waarna pas punten mogen worden ingewisseld.
De overige instellingen die er zijn is het volgende:
1: Producten gedeeltelijk te betalen met punten?
2: Producten op aanbiedingen toepassen?
Waar 1, Paul heeft 12,50 euro aan punten, hij wil dit uitgeven voor product X. Product X heeft echter een waarde van 10 euro. De 10 euro word afgetrokken van zijn punten en hij houdt nog 2,50 aan punten over.
5 punten heeft Paul nu nog in zijn account staan voor de volgende keer.
Waar 2, Punten zijn wanneer deze optie is aangevinkt uit te geven aan artikelen die in de aanbieding zijn.
Mocht je nog verder vragen hebben dan kan je altijd kijken of er iemand op de online chat aanwezig is.
Of je kan hiervoor een ticket aanmaken in het klantenpanel.