Uitleg over de betaal methodes
In dit artikel worden de verschillende betalingswijzes verder uitgelegd. Er zijn op dit moment 7 mogelijkheden om klanten te laten betalen.
Die zijn:
- IDEAL
- Rabo Omnikassa
- Sisow
- Mollie
- PayPal
- Bankoverschrijving
- Contant
Om dit in te stellen dien je als eerst in te loggen in de admin omgeving van je website. Dit kan via de volgende link: https://www.uwdomeinhier.nl/admin
Hier kan je inloggen met de gegevens die je van ons heeft ontvangen in de mail.
Bij de diverse betalingsmogelijkheden dien je zelf al een account/registratie te hebben in de betalingswijze naar keuze. De kosten die eventueel vast zitten aan de diverse methodes zijn voor eigen rekening. Wij bieden de mogelijkheden hiervoor om dit gemakkelijk te implementeren.
Zodra je bent ingelogd selecteer je betalingsinstellingen in het Instellingen menu. Hierna kom je op dit scherm.
1 IDEAL
Hier kan je dus de betalingsmethode selecteren welke je wilt aanpassen. We gaan de lijst af en beginnen eerst met IDEAL. Je komt zodra je op de link klikt op onderstaande pagina terecht:
Voordat je begint! Neem contact op met je bank en vraag ze om de nodige gegevens.
In de beschikbare schermen zie je de gegevens die ingevuld moeten worden, dit bestaat uit je bankgegevens en de private key.
De private key dient zelf aangemaakt te worden. De overige gegevens zal je van je bank moeten ontvangen waar je de rekening heeft lopen.
De private key kan op diverse manieren gemaakt worden. Hieronder vind je het artikel wat dit uitlegd voor Windows:
De overige gegevens kan je dus invoeren nadat je dit hebt ontvangen van de bank, de velden die verder ingevuld aangevuld dienen te worden zijn:
- IDEAL AQUIRER
- Je bank kan je hier selecteren.
Kan je aan of uit zetten, zodra dit op Test staat dan kunnen er geen officiële betalingen binnen komen. Live dan staat dit online en is dit compleet.- Actief
Zoals je ziet in de screenshot is dit artikel gemaakt met een demo shop, zodra je een pakket heeft aangeschaft bij ons dan kan je hier IDEAL betalingen activeren.
2 Rabo Omnikassa
Hierboven zie je de gegevens van de Omnikassa betaalwijze, de standaard waarden die hier staan ingevuld slaan op de test server van Rabobank. Zodra je de gegevens heeft ontvangen van uw bank dan kan je net zoals bij IDEAL de ID invoeren en de nodige string.
Selecteerd je hier eerst de testomgeving en zorgt je ervoor dat alles naar behoren is ingericht; hierna kan dit geactiveerd worden en gebruikt.
In het tweede scherm Omnikassa geactiveerde betaalmethoden kun je de betaalmethodes die je wens te gebruiken selecteren.
3 Sisow
Sisow is ook een mogelijkheid bij ons om betalingen af te ronden, zodra je een account bij Sisow heeft gemaakt kun je hier de gegevens voor invoeren. Hieronder nog een link van Sisow zelf voor meer informatie:
https://www.sisow.nl/epay-online-betaalmogelijkheden/epay-veel-gestelde-vragen
4 Mollie
Mollie is een vrij eenvoudige manier om dit te realiseren, je kan je hiervoor aanmelden op Mollie.com hierna ontvangt je een API key. Die kunt je invoeren in het scherm en de opties selecteren in de admin omgeving om dit te activeren.
Voor meer informatie over Mollie kunt je hier kijken:
https://www.mollie.com/nl/support
5 PayPal
Om PayPal te activeren via uw webshop dient je je email adres in te voeren wat je voor uw PayPal account gebruikt.
Hierna selecteerd je eerst SandBox om te testen, zodra alles naar behoren werkt kunt je dit onder PayPal LIVE live zetten. En dit hierna actief zetten.
6 Bankoverschrijving
Via Bankoverschrijving betalen is tevens vrij eenvoudig in te stellen, het is zaak dat je de gegevens natuurlijk correct invult, deze gegevens zullen op uw pas staan.
Twijfelt je over wat je precies moet invullen? Neem dan contact op met uw bank om dit kort te sluiten.
Hierna kan dit op actief gezet worden.
7 Contant
Contant betalen spreekt voor zichzelf, wanneer je de mogelijkheid heeft dan kan je dit instellen in uw webshop.
Slot
We hopen met dit artikel de diverse betaalwijzes duidelijker te maken. Mocht je hier nog vragen over hebben dan kunt je een ticket aanmaken in het klantenpanel. Tijdens kantooruren kunt je ook kijken of de online chat beschikbaar is.